20/06/2019

Eka vuosi pulkassa


Mun ensimmäinen vuosi Tanskassa on nyt pulkassa ja tätä postausta kirjoittaessani istun junassa matkalla lentokentälle. Pidetään peukkuja että mun laukku ei ylitä lentokoneen painorajoja, nimittäin sen kantaminen juna-asemallekin teki tiukkaa. Pakko sanoa, että vaikka opiskelu täällä on ollut hauskaa ja opettavaista, tulee loma ihan Koti-Suomessa kyllä tarpeeseen. Asuminen parinsadan oppilaan kanssa kymmenen kuukauden ajan on ollut täynnä upeita elämyksiä ja ihania ystäviä, mutta hetkeksi on kiva päästä kotiin, jossa kukaan ei soita ilta yhdeltätoista musiikkia, eikä aamupalalle mentäessä tarvitse miettiä, viitsiikö näyttäytyä muille pyjamassa. Vaikka sisäoppilaitoksessa joskus kaipaakin omaa rauhaa, olen äärimmäisen kiitollinen, että pääsen viettämään täällä vielä toisenkin vuoden!


Viimeiset viikkomme koulussa olivat erittäin leppoisia, kaksi viikkoa biologian esseen tekoa, viikko vapaata ja viikko (yllättävän helppoja) päättökokeita, joita minulla onnekseni oli ainoastaan kaksi. Tulipa sitä tehtyä päiväreissu Aarhusiinkin, josta nyt kahden käynnin jälkeen on muodostunut mun suosikkikaupunki koko Tanskassa!

Harmikseni missasin Suomen viimeviikkoiset helteet, kun Tanskassa pitkälti satoi ja tuuli tämän viime kuukauden ajan. Juhannuksen olisi siis parasta olla lämmin :D. Kyllä me Nyorgissa aurinkoakin hieman saimme, ja kahteen otteeseen uskaltauduin jopa uimaan mereen, vaikkei asteita varmasti kymmentä enempää ollut! Noiden muutaman kohtuu lämpimän päivän aikana onnistuin myös polttamaan kasvoni ja olkapääni, joten ehkä ihan hyvä etten päässyt "nauttimaan" helteistä sen pidempään haha.

Nyt kuitenkin edessä olisi kaksi viikkoa kotona, mun 18-vuotis syntymäpäivät (!!) ja juhannus, jonka jälkeen suuntaankin kavereideni luokse Latviaan ja Puolaan!

Tässä vielä fiiliksiä viimeisiltä kouluviikolta:











No comments:

Post a Comment