09/04/2019

Wizarding world of Harry Potter


Suunnilleen kuukausi sitten lensin Orlandoon, Floridaan viikoksi perheeni kanssa viettämään hiihtolomaa. Näin kahdeksan vuotta Harry Pottereita rakastaneena oli mun aivan pakko päästä Universal Studioille ja sinne rakennettuun Harry Potterin velhomaailmaan, ja se olikin yksi matkan ehdottomista kohokohdista! 10-vuotiaan Ronjan suurin unelma oli päästä opiskelemaan Tylypahkassa, ja vaikkakin olen nykyisin hyväksynyt sen tosiasian, etten mä koskaan tule lentämään luudalla, tai opiskelemaan yrttitietoa Weasleyden kanssa, oli vierailu Universalilla mulle aivan unelmien täyttymys! Hunajaherttua, Irveta, Tylypahkan pikajuna, Viistokuja, Tylypahka, Universalilla pääsee kokemaan kaikki velhomaailman maagisimmat paikat. Aikaisemmin vierailin Lontoon Potter-studioilla, joka sekin oli mahtava kokemus, mutta Wizarding World of Harry Potter vie koko velhomaailman aivan uuteen ulottuvuuteen!

Me vietimme Universalilla kaksi kokonaista, ja kaksi puolikasta päivää (kahden päivän lippuihin sai kaksi lisäpäivää ilmaiseksi!), ja vaikka Potter-osuus koko puistosta onkin melko pieni, yksi päivä ainakin minulle olisi ollut aivan liian vähän pelkässä Wizarding Worldissakin! Mikäli siis mahdollista, suosittelen hankkimaan ainakin kahden päivän ja kahden puiston liput, jotta puistosta saa kaiken irti.

Annan kohta kuvien puhua puolestaan, mutta mun ehdottomat suosikit koko puistosta olivat Harry Potter and the Escape from Irveta -vuoristorata, Weasleyn WelhoWitsit -kauppa, kermakalja, tylypahkan pikajuna, sekä tietenkin Tylypahka (valoshow juuri ennen puiston sulkemista oli ihan uskomaton!).

 Meillä kävi huono tuuri säiden kanssa, nimittäin kahtena päivänä kohdalle osui muutama sadekuuro. Tämä ei kuitenkaan haitannut, vaan pikemminkin lisäsi Potter-tunnelmaa :D


 Tylypahkan valoshow on ehdottomasti must-see!







 Kermakaljaa saa puistossa neljässä eri muodossa: jäinen, kylmä, kuuma ja jäätelö. Kuvassa kylmä juoma, joka osoittautui mun suosikiksi, mutta myös jäätelö oli ihan super hyvää!

 Weasleyn WelhoWitsit 






1 comment:

  1. Vau mitä kuvia. Oli varmastikin upea kokemus. (Hieman kateellisena täällä näpyttelen)

    ♥: Karita | karitapekkalainen.wordpress.com

    ReplyDelete